16. listopadu 2011 v 12:08 | Ells |  Recenze na knihy
Díl: 1.
Počet stran: 317
Nakladatelství: Levné knihy
Rok vydání: 2011
Datum přečtení: 14. listopadu jsem ji dočetla
Vazba: Měkká

Jackie Brightonová, mladá a seriozní archeoložka má jak je vidno smolný den. Nebo spíše noc? Aby se někdo stal sukubou, musí "narazit" na upíra a serima. A ona má samozřejmě to štěstí, že si ji dokonce vyhlídnou. Ovšem Noe (serim) neví, že ji Zane (upír) přemění. Potom už se Jackie probouzí v kontejneru. A potom se začnou dít divné věci... Jediné, co na ní zůstane stejné jsou její rysy tváře.

V první řadě mě zklamala obálka. Když se podívám na americkou obálku (zde), tak si řeknu, že by mě zaujala rozhodně víc než ta naše česká. Na druhou stranu... Ať si má obálku jakou chce, hlavně když je dobrá uvnitř.

Knížka rozhodně naplnila mé očekávání (i když jsem to očekávání měla jen dva dny, než mi ji máma přivezla z Brna). Hlavní postava mi padla do oka. Líbilo se mi na ní, že sukubou být nechtěla a nebyla taková (s obrovským prominutím) dě*ka jako její nová kamarádka Remy. Příčila se tomu. Jenže jak už to tak bývá, tak mě i zklamala. Podlehla pokušení a ten problém pak chudinka rozplátala celou knížku. Mimochodem... Tu naivnost na ní nesnáším ze všeho nejvíc.

V příběhu je notná dávka archeologie a hlavně egypta. Já mám egypt strašně moc ráda. Když jsme ho v dějepisu probírali, tak se mi všechno učilo snadno, protože mě to bavilo. A tady toho bylo požehnaně... Jen mě naštvalo, že když už tam autorka přidala serimy a upíry, mohla tam přidat i mumie... :D Bylo by to víc než zajímavé.

A teď nastává okamžik vytasit se s pravdou o mé nejoblíbenější postavě. Bude to rozhodně Zane. V poslední době jsem na ty "bad guye" vysazená. Když on mi připadá jako kopie Damona. Až na to, že Damon nemá křídla. Sarkasmus je jeho jméno, nosí černý plášť, má tmavé kadeře... Už víte odkud vítr fouká...? :D

Příběh byl svižný a četl se dobře. Akorát vzhledem k tomu, že se to pokládá za červenou knihovnu to bylo spíše oddychové naž děsivé a leckteré věci jsem věděla o mnoho dříve než se staly. Takže si pište, že to žádná detektivka u které byste přemýšleli kdo je vrah, není.

K příběhu je nutno připočíst i ty scény, které patří do červené knihovny (víte, co tím myslím). Ale když si to tak vezmu... Je možné u sukuby nemít její přirozenou stránku? Určitě ne. To je jako by jste odebrali upírům krev. Prostě nemyslitelné.

Celkové hodnocení: 7/10

*Zdroj obálky: Levné knihy
*Zdroj videa: YouTube

1 Katie Katie | Web | 16. listopadu 2011 v 12:22 | Reagovat

Ajo, ajo ajo..:) Děkuju :) a už máš nějakou fotku do téhle soutěže? http://whenyoucanliveforever.blog.cz/1110/fotosoutez#komentar95233451

Tu knihu najdu v levných knihách? Nevíš kolik stojí? ;)

2 Katie Katie | Web | 16. listopadu 2011 v 17:39 | Reagovat

Jo, tak to musela být sranda..:D Kdybych nebyla nemocná, tak bych udělala Školu noci, před naší zamčenou školou..:D Teda pokud, by to bylo vidět..:D

3 K - SB K - SB | Web | 16. listopadu 2011 v 17:51 | Reagovat

Tak tahle knížka mě ničím nijak nezaujala. Viděla jsem v jí v knihovně, ale jenom tak koutkem oka, název mě nezaujal, ani obsah (o obálce radši ani nemluvě), tak jsem se nenamáhala jí číst. Pomalu mě začínají tyhle fantasy pro teengirls unavovat. Všude jich je jako hub po dešti (použila bych trošku jiný výraz, ale nechci být sprostá:D)a většina je na jedno brdo. Dnes jsem se zrovna rozčilovala v jednom knihkupectví u regálu s fantasy knížkami - všechny měly podobné obálky a hádej o čem všechny byly? O upírech. Ale abych byla fér, musím uznat, že poslední dobou se rozmohli i padlí andělé (k mému velkému zklamání, Zavrženého miluju a nechci, aby se na něm někdo přiživoval jako se všichni přiživují na Stmívání Stephenie Meyerové). Kde je sakra nějaká originalita?! Dnešní fantasy literatura jde bohužel do kytek a je mi vážně líto těch kvalitních knih, které se v záplavě těhle komerčních frašek ztratí...

4 K - SB K - SB | Web | 16. listopadu 2011 v 18:08 | Reagovat

Já taky nemůžu odolat, mám přečetné skoro všechny upírské knížky, přestože jimi tolik opovrhuju:D Prostě si nemůžu pomoct. Vidím hezkou obálku a musím tu knížku mít doma (když neni dobrý obsah, aspoň vypadá dobře v mé knihovničce:D). Svých šestnáct nezapřu, pořád mě to táhne k romantickým fantasy s plytkým dějem a ať dělám co dělám, při každé návštěvě knihkupectví si nesu minimálně jednu domu:D Aspoň mám pak co kritizovat :-D A souhlas, Zavržený je nej a zatím se jiným knížkám s anděli vyhýbám jako čert kříži, nechci, aby se ve mě vyvolala stejná nechuť, jako mám ke Stmívání (abys mě pochopila, já Stmívání mám ráda, ale znechucuje mě ten humbuk kolem - to, jak to všichni milujou a ta hysterie -, jinak je to dobrá knížka, film už  je teda horší, ale to zase odbočuju jinám...). Ale asi brzy neodolám, mě ti padlí andělé prostě nějak přitahují - kolem Pádu kroužím už dobrý týden, takže počítám, že do pondělka se to zlomí a já si jí s úsměvem ponesu domů:D...
A souhlasím, že by spisovatelé měli být trošku originálnější, mohli by už přejít od upírů někam jinám, upíří téma mi už přijde dost vyčerpané a nic nového nejspíš nepřinese. Jestli budou pokračovat fantasy romance, tak se asi brzy dočkáme knížky o vztahu dívky a zombíka - nejsou sice tak sexy jako andělé a upíři, ale v dnešní době už by mě vážně tolik nepřekvapilo, kdybych narazila na knížku s tímhle tématem. Zajímalo by mě, jak by to asi dopadlo... :D

5 Katie Katie | Web | 20. prosince 2011 v 17:58 | Reagovat

Tak.. Dneska jsem si tu knihu koupila (stála jen 9 korun, nechápala jsem, ale mám ji!). :)) Celkem mě zarazila zadní stránka, kde popisuje, jak se z ní stává sexuálně přitažlivá žena.. Ehm.. :D Co přesně si mám představit pod pojmem sukuba? Začnu číst až po novým roce, tak jsem zvědavá. :) Doufám, že to není tak sexuálně nabitý jako ty předchozí knihy. :D :) Ale asi jo co? No nevadí.

6 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 7. dubna 2012 v 14:15 | Reagovat

Páni, tak tahle knížka jednoznačně putuje na můj knižní wishlist! Obálka se mi nelíbí ani česká, ani americká. Upřímně řečeno, dokonce bych se knížce v americké obálce raději vyhnula. To, co jsi o knížce napsala mne dokonale navnadilo a trailer byl též skvělý. Snad místní knihovna nezklame. 8-)