Recenze: The Nine Lives of Chloe King

Série: 1.
Počet dílů: 10
Průměrná délka jednoho dílu: 42 min
V hlavních rolích: Skyler Samuels, Amy Pietz, Grey Damon, Grace Phipps, Benjamin Stone, Alyssa Diaz, Ki Hong Lee...
Režisér: Wendey Stanzler

Děj:
Chloe je normální dívka, kterou její stereotypní život už pomalu, ale jistě nudí. V momentě, když sfoukne svíčky na svém narozeninovém koláči, si podobně, jako ostatní její vrstevníci přeje, ať se všechno změní a přijde cosi vzrušujícího. Vzápětí zjišťuje, že patří ke starobylé, posvátné rasy a dokonce i mezi nimi je výjimečná. Je totiž vyvolená a kromě rýchlosti, obratnosti a drápů jí osud nadělil i devět životů. Nemá to však jen samé výhody. Existují totiž lidé, kteří by ji nejraději viděli mrtvou.

Se seriálem jsem se seznámila přes internetový svět na nějakém blogu, kde mě upoutala recenze. Říkala jsem si... Kočičí lidi? Tak to jsem ještě neviděla... A tak jsem si otevřela KMP s prvním dílem The Nine Lives of Chloe King - to je ale dlouhý název, co? Každopádně jsem byla nadšená. Jasně, nemělo to pro mě takové kouzlo jako třeba seriál The Vampire Diaries, ale stačilo to natolik, abych shlédla všech 10 dílů.

První díl mě přesvědčil hned několika scénami o tom, že bych tento seriál neměla nechávat ladem a shlédnout ho celý. A jaké že ty důvody byly? Asi první byla ta věc s Mai. Být napůl kočka, napůl člověk (ne, nefunguje to jako u vlkodlaků - bohudík) je úžasné a oni to ještě úžasněji ztvárnili na obrazovkách. Čeho jsem si také cenila, byla doprovodná hudba, která byla naladěná na stejné vlně jako dané scény. Příkladem vám může jít píseň, kterou máte výše hned pod bannerem. V seriálu musí být vtip, aby mě uchvátil. Kladným příkladem mohou jít The Vampire Diaries a Teen Wolf, záporným The Secret Circle. Tady vtipu nebylo málo, ale zase ne hodně, aby to bylo nepříjemné. Nejvíc jsem se těšila na scény s Alekem. Božíčku, on je tak... Prostě by se k sobě s Chloe hodili nejvíc. To mi připomíná!

Nejvíce mi děj kazil ten pitomý Brian. Ten jeho rádoby sladký úsměv mi lezl na nervy celou sérii. Takového (s velkým prominutím) vlezdoprdélku jsem snad ještě neviděla. Proč ten svůj nos strkal do věcí, po kterých mu nic nebylo? Celou dobu jsem fandila Alekovi, protože s tím nebyla jenom sranda (viz 9. díl začáteční scéna - z toho jsem nemohla :D), ale on byl prostě... Normální. Ne tak jako Brian a jeho neustálé šmejdění kolem, Alek byl prostě Alek. Takže jsem rozhodně team Alek.

Seriál také nepostrádal akční scény, které byly díkybohu tak akorát. Znáte ten typ seriálů a filmů, kde je všechno přeplácané, že jo? Tenhle to není. Je vidět, že si tvůrci udrželi realitu, aby se do toho mohl divák vcítit... Také to mělo originální zápletku, při které se jenom neřešily ty problémy s milostným trojúhelníkem, jak to bývá zvykem. Nejenže zde byl trvalý problém a trvalý nepřítel, objevovali se zde i další, kdo činili potíže. To mi zaručovalo, že jsem si nudou neuhryzala nehty.

Ty akční scény mi zase připomněly ten zrůdný konec při kterém se všechno vyhrotí a najednou "puf!" a série končí. Lidi, jste normální? Takhle to utnout? Seriál měl totiž údajné málo sledovanosti, a tak ho museli přerušit a už nenavázali tam, kde skončili. Štve mě to a strašně moc si přeju, aby se stal zázrak a seriál pokračoval, když už si nemůžu přečíst knihu. Mimochodem, to mě také překvapilo. Seriál byl natočen podle knihy! Chtěla bych si ji moc a moc přečíst, ale je bohužel v angličtině a i když mě mnozí nabádají, abych to zkusila, že se to "poddá", nejde to. Vztekání je mi bohužel na nic.

Jelikož netuším, jak mám svou recenzi zakončit, jednoduše vám seriál doporučím a případně se zeptám na názor těch, co ho viděli. :-)

Recenze: Teen Wolf

28. června 2011 v 13:53 | Ells
Název: Teen Wolf
Rok: 2011
Série: 1.
Počet dílů: 12
Průměrná délka jednoho dílu: 40 min
V hlavních rolích: Tyler Posey, Dylan O'Brien, Crystal Reed, Tyler Hoechlin, Holland Roden, Colton Haynes...
Režiséři: Russell Mulcahy (6 epizod, 2011)
Tim Andrew (3 epizody, 2011)
Toby Wilkins (3 epizody, 2011)

Nový seriál na MTV rozhodně potěší teenagery, ale dospělé...? To už je otázka. Ani u tohohle seriálu se nevyhneme "jsi vyvolený", ale má to podivnou šťávu. Vtipu a humoru se tam dočkáme skoro na každém kroku ač je to spíše černý humor. Protože dělat si srandu z uříznutí končetiny člověka - to už je trošku moc ne? Samozřejmě hororové prvky jsou na tom nejspíš nejlepší a kdybych to měla pokládat za detektivní seriál - také na tom něco je.

Záhady a tajemno... To je základ tohoto seriálu. Scott je takový ten typický nevýrazný kluk, kterého si nikdo nevšímá. No jo... To by nebylo ono, kdyby ho hned na počátku nepokousal vlkodlak, že? V některých scénách je jasně vidět, že je to provedeno počítačově - např. to jak proběhnou ti jeleni. Stiles je takový ten frajírek, co chce dokázat něco... neuvěřitelného jenže neřeší následky a skoro nic si nepromýšlí. Allison je ta nová a nevinná dívka o kterou je všeobecný zájem kvůli tomu, že se přistěhovala. Docela si se Scottem padnou do oka a hned je tu až jiskřivá přitažlivost. A čemu za to vděčí? Tomu, kdo ho kousl.

Jakmile je nakažený, je z něj jiný a hlavně oblíbený člověk. Cítí, slyší a vidí jinak než když byl obyčejným člověkem. Dokonce se pohybuje ladněji, rychleji a silněji. Jenže... to má i své nevýhody. Co až bude vlkodlak? Brzy je úplněk a on se promění. Je z něj Lacrosový bůh a míčky chytá jedna radost.

Od začátku vás tenhle seriál chytí a nepustí. Tak trochu horor, ale nemělo by to být tak strašné. Jediné, co se mi na tom nelíbí je proměna ve vlkodlaka. Scott vypadá jak špatně vydařený poděs z Buffy. Čekala bych nějakého vlka, popřípadě nějakého méně chlupatějšího a zdeformovanějšího, ale oni mu musí dát tak divnou podobu. Tohle jediné ubírá na dokonalosti, ale dá se to přežít...

Derek je tady za osamnělého vlka, který se snaží pomoct Scottovi s přeměnou. Líbí se mi, že mluví hned nartovinu a neříká? "Nic za to nechci." Všechno má svou cenu a on to moc dobře ví. Objeví se tam, kde je poitřeba a docela Scotta sleduje. Prostě takový všeználek a šmírák. Asi je mojí nejoblíbenější postavou, protože je tajemný, chodí v kožené bundě, černém triku a vypadá jako... mafián? Chacha jo. Jenže na něj to sedí víc než dokonale.

Co bych však měla ještě zmínit je vtip. U seriálu se budete smát, až spadnete ze židle. Stiles se Scottem vyvádějí takové koniny, že už to volá po akutní pomoci. Řekněte sami... Napadlo by vás výt jako hejkal do školního rozhlasu? Ach ano, to mají na svědomí taky ti dva...

Momentálně se chystá další série na květen, takže pro ty, co seriál sledují... Nebojte se, pokračování bude!